19 Ocak 2017 Perşembe

Sağlıklı Yaşam

2017 yılı kişisel hedeflerimin başında sağlıklı bir yaşam tarzı geliyor. Artık 30'a da 2 kaldığına göre sağlıkla ilgili alışkanlıklara daha fazla dikkat etmek gerek. Siz de yeni yıl ile beraber kendinizin bir "refresh" butonuna basıp sağlıklı olmak istiyorsanız gelin ne yaparsak daha sağlıklı olurmuşuz beraber öğrenelim.

Health sitesine göre alkol, sigara, yeterli sebze ve meyve yememek ve egzersiz yapmamak sizi 12 yaş daha yaşlı gösterebilirmiş. Daha genç görünmek için bir sürü makyaj malzemesi, krem kullanmaya gerek yok demek ki. Temelde her şey doğamıza uygun olan şeyleri yapmaktan geçiyor. Kaç yaşında olursak olalım,  ister 10 ister 20 isterse 50 sağlıklı yaşam alışkanlıkları herkese lazım.

Aşırı yemeyin
Karnınızı tamamen doyurmak yanlış bir alışkanlık. Nedense bazen karnımız doysa, gözümüz doymuyor.

Sigara içmeyin
Sigara hakkında çok fazla bir şey demeye gerek yok, herkes ne kadar zararlı olduğunu biliyor. Sigarayı bırakıp sağlıklı bir hayat şansını kendinize hediye edin.

Egzersiz yapın
Ister sokağa parka çıkıp koşun, isterseniz bir fitness salonuna yazılın ama kararınız ne olursa olsun mutlaka günde en az yarım saat fiziksel aktivite yapın. 


Su için
Sağlıklı bir hayatın olmazsa olmazı günde en az 8 bardak ya da yaklaşık 2 litre su içmek.  Babam hep der, vücudumuzun çoğu su, su içmezsek böbreklerimiz bozulur. Araştırdım,  vücudumuzun %60'ı suymuş. Tabi kilo vermek için de bol bol su içmek öneriliyor. 

Iyi bir uyku
Uyku düzensizlikleri başta depresyon, dikkat bozukluğu gibi bir çok soruna sebep oluyor. Düzenli saatlerde yatıp kalkmaya dikkat edin.

Meditasyon

Meditasyon hem iç huzuru sağlıyor hem de mutluluk aşılıyor. Daha ne olsun ? YouTube 'u açıp bir kaç meditasyon videosu inceleyip, evde kendiniz de deneyebilirsiniz.

Sağlıklı beslenme 
Sağlıklı beslenmenin en temel kuralları mevsim sebze meyvelerinden yeterli miktarda tüketmek, abur cuburu kesmek. Mümkün  olduğunca endüstriyel ürünlerden ise doğal ürünleri tercih edin. Şu mevsimde portakal,  mandalina en büyük C vitamini depoları. İlaç kullanmak zorunda kalmadan taze meyve sebzelerle sağlığınızı güvence altına alın. 

Negatif insanlardan uzaklaşın
Çevrenizde sürekli felaket tellallığı yapan insanlardan uzak durun. Mutluluğun olduğu gibi, mutsuzluk da bulaşıcı. 

Derin nefes alma
Sıkıldığınızda, bunaldığınızda yerinizden kalkın ve hareket ederken derin nefes alın.  Bu zihninizi açmanızı ve negatif havayı dağıtmanıza yarayacaktır. 

Az ve sık yiyin. 
Açlık şekerinizin düşmesini beklemeden sağlıklı atıştırmalık bir şeyler yiyin ki, sonra gözünüz dönüp her türlü abur cuburu götürmeyin. 

Günlük tutun
Günlük tutmak insanın kendine verdiği sözleri, iç dünyasını ve güzel anılarını saklaması için güzel bir aktivite. Sağlıklı yaşam konusunda gelişmelerinizi de defterinizde takip edebilirsiniz.

Sevdiklerinizle fırsat buldukça bir araya gelin
İnsana en cok serotonin aşılayan şeylerin başında ailesi ve sevdikleri, dostları geliyor. Arkadaşlarınızla keyifle geçirdiğiniz bir saat bile o gün sizi tüm gün mutlu ve enerjik tutabilir.

Alışverişe listeyle çıkın 
Sağlıksız gıdaları evinize sokmamak için, alışverişe gitmeden mutlaka bir liste yapın ve o listenin dışına çıkmamaya çalışın.

Hobi edinin
Akıl, beden ve ruh sağlığınızı zinde tutmanızın yollarından biri de bir hobi edinip ona zaman ayırmaktır. Eğer böyle bir vaktiniz yoksa bile en azından müzik dinleyin. Müzik ruhun gerçekten gıdası. Veda ederken ben de size bir şarkı hediye ediyorum. Son yıllarda en çok sevdiğim ve beni en çok etkileyen şarkı herhalde, biraz da filminin bunda etkisi var. Unutursam Fısılda filminin Kenan Doğulu yapımı Hümeyra'nın derin ve etkileyici sesinden şarkısı: "Kirli beyaz kedi":






Kaynaklar: 

Health
The Sunday Chapter

2017 yılı sağlıklı ve sağlıklı yaşam alışkanlıkları edindiğimiz bir yıl olsun!
Sevgiler,





Fırında Sütlaç Tarifi

Merhabalar, Şu sıralar doğum izninden dolayı evde olduğumdan dolayı yemek yemeye ve yapmaya sardım. Normalde işe giderken yemek yapmak ...