27 Eylül 2016 Salı

Eylül'ü de neredeyse bitirdik!

Yazı daha çok severim ama sonbaharın da ayrı bir tadı var. Eylül bitmek üzere, bu ay evlilik yıl dönümümüzü, eşimin ve abimin (maalesef uzaktan) doğum günlerini kutladık. Güzel bir Eylül oldu. Bayram tatilini Bergama'da ailemizle geçirdik. Çok dinlendirici bir tatildi, tadı damağımda kaldı.


Sabahları balkonda Bergama Tulum peyniri, zeytin, domates, ekşi maya ekmekleri, tereyağı ve annemin gözlemeleri ile müthiş kahvaltılar yaptık. Büyüklere bayram ziyaretlerine gittik. İki gün de denize, Bademli'ye kaçtık. Zeytin ağaçları arasında Ege Denizi'nin güzelliğini en fazla sunduğu yerlerinden birinde, "Kayra Beach"'te denize girdik.






Kayra Beach'i size şiddetle tavsiye ediyorum. Tatil köyü tadında her yerinde farklı bir restaurant/bar olan bir yer. Tepeye çıkıp manzaraya karşı balık ya da balık ekmek yiyebilir ya da aşağıda zeytin ağaçları ve çiçekler arasında hamburger, pizza, köfte ekmek gibi fast food tadında şeyler yiyebilirsiniz. Deniz kenarındaki barda da alkollü, alkolsüz içecekler ve midye dolma satılıyor.


Burası balık ekmek yediğimiz tepenin manzarası






Denize bir iskeleden giriliyor, girdiğiniz yerde ne yosun ne taş var, yumuşacık kum. Deniz berrak ve tertemiz, ayaklarınızın dibinden balıklar geçiyor. Ama kenarlarda yosun, taş ve deniz kestanesi var, aman dikkat!




İsterseniz zeytin ağaçlarının altında minderlerde, armutlarda oturabilir, isterseniz de şezlonglarda güneşlenebilirsiniz. Bütün bir koyda neredeyse sadece Kayra'ya ait yerler var. Ondan oturma alanı geniş. Çoğunlukla kalabalık bir mekan olduğu için erken gitmekte fayda var.






Söylemeyi atladım, giriş ücreti bayağı ucuz 15 TL. Girişte plastik çip paralar alıyorsunuz, içeride nakit para geçmiyor ama fiyatlar uygun ayağı. Balık ekmek 8 lira mesela, köfte ekmek, hamburger, soda ve biraya 25-30 lira civarı bir şey ödedik sanki yanılmıyorsam.






Toplu taşıma oraya kadar geliyor mu bilmiyorum ama aracınızla gelmenizi tavsiye ederim. Park için yerleri var.

Şansıma her iki gidişimizde de uzun zamandır görüşemediğim arkadaşlarım ile karşılaştım: Nazlı ve Büşra. Nasıl güzel bir rastlantı oldu benim için! Çok mutlu oldum. Katmerli bir keyif oldu.  

Zeytin ağaçları Ege'ye verilmiş kutsal bir hediye gibi


Bu fotoğrafımızın kalitesi çok iyi olmasa da ve kendimi bu fotoğrafta beğenmemiş olsam da hatıra kalması için buraya ekliyorum, telefonumda Erkan'la ikimize ait o günlerden başka bir fotoğrafım yok. Selfienin cilveleri!


Sevgili eşim, evlilik yıl dönümümüz tekrardan kutlu olsun, birlikte nice yıllara! Ve seni çoook özledim!


Kayra ve Bademli anlatmakla bitmez, tatilimiz de. Kalanlar bize kalsın, size Paris-Versailles'dan sevgilerimi iletiyorum, görüşmek üzere!


İyi geceler, Eylül'ün son günlerinin keyfini çıkarın! Size her bir yazımda yeni keşfedip sevdiğim şarkıları da paylaşmayı istiyorum. Bu sefer: Pauline Groze/ La Rua Madureira



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Patatesli Gül Böreği Tarifi

Merhabalar, Bu aralar gelen giden misafirimiz çok. Sağ olsun tüm arkadaşlarımız, yakınlarımız Ece'yi görmeye geliyor, mutluluğumuzu...