1 Eylül 2016 Perşembe

Eylül-September: If not now, then when?



Eylül başlangıçların ayıdır. Sonbaharın resmi başlangıcı, okulların başlangıcı, doğanın yeniden çevriminin başlangıcı. Eylül ayında benim de hayatımda yenilemek ya da başlamak istediğim şeyler var. Onları burada da paylaşıp unutmamak ve biraz da takip edenlerin desteği ve beklentisini de sorumluluk bilerek uygulamak istiyorum. Eğer fırsatım olursa da bunu her ay başında yapmayı istiyorum. 

Farkında olmadan hep bir erteleme halindeyiz. Yeni başlamak istediğimiz bir hobi-kitap okumak, koşu, flüt, örgü, resim aklınıza ne gelirse- kolay kolay hayatımıza girmez. Dilimizde dolanır durur da uygulamaya gelince hep bir bahanemiz vardır. İşim çok yoğun, eve gelince bir şey yapamıyorum, çocuklarım büyüsün, hele bir şu yaz bitsin, okullar kapansın, şu borç bitsin vs. hep bahane! Tembellik için bahanemiz çok! 

Evet gelelim Eylül ayı kararlarına:
  • "İletişim'de Zen Bilgeliği", "Ustam ve Ben", "Uzun Beyaz Bulut Gelibolu" ile roman okumakta yeniden hız kazandım bu sıralar. Hazır da Eylül'ün soğuk günleri gelirken haftada bir roman bitirmeyi hedefliyorum.
  • İngilizce ve Fransızca'mı geliştireceğim. Bunun için haftada minimum 5 saat yabancı dil çalışma hedefi koyuyorum kendime. 
  • Eylül'ün en önemli kararı araç kullanmak konusunda kendimi geliştirmek. Eylül'ün bir haftası bayram, iki haftası Fransa misyonum ile geçecek ama en azından 2 hafta sonu araç kullanmalıyım!
  • Spor yapacağım, bunu şimdilik minimumda evde olduğum her akşam hava durumunun müsaitliğine göre Manolya Parkında yürüyüş olarak planlıyorum.
  • Haftada minimum 3 gün -evde olduğum zamanlarda- gitarı elime alıp çalışacağım. Minimumda kitaptan notaları çalışacağım.


Şimdilik bu kadar, umarım bu listenin hepsini bitiririm!

Herkese güzel bir Eylül diliyorum. 



September is the month of the new beginnings. It is the beginning of the fall, the school, and the cycle of the nature. I have also the things that I need to renew or begin to do in my life. I want to share them here so that I can't forget them and my readers' expactations make me more responsible to realize my goals. If I had chance, I would like to write my goals in the first days of each month. 

We postpone always our desires unwittingly. The new hobbies we would like to do -like running, knitting, drawing a picture, etc- don't come into our lives easily. We have always an excuse to not to do a new beginning in our lives. A lot of work to do, a child to grow, a season to pass, a school to graduate... Always excuses but not the action! We have a lot of excuses for laziness.

Here my September goals:

  • Read 4 books per month. I have read 3 books recently, I would like to continue to this tendency. 
  • I would like to progress my English and French knowledge. At least 5 hours study per week.
  • This September's most important goal is to learn driving! Drive at least 2 times and take lessons. 
  • Do sport: I plan to walk in the park next to our house
  • Play the guitar 3 days per week.


This is enough for this month. I hope that I can complete all my to do list!

Have a nice September!







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Patatesli Gül Böreği Tarifi

Merhabalar, Bu aralar gelen giden misafirimiz çok. Sağ olsun tüm arkadaşlarımız, yakınlarımız Ece'yi görmeye geliyor, mutluluğumuzu...