22 Ağustos 2016 Pazartesi

Paçanga Böreği Tarifi

Merhabalar,


Bu akşam annemleri yemeğe davet etmiştik. Hafta sonu gelen dostlarımıza yapmayı planlayarak paçanga böreği için malzeme almıştım, ama İskender'de yediğimiz iskenderler sonrası börek yiyecek bir yerimiz kalmadığı için hazırlayamamıştım. Bu akşam börek annemlere nasip oldu. 

İnternetten bir kaç siteden bakındım ama tava böreği gibi tarifler vardı, sonunda kendi böreğimi kendim tasarlamaya karar vererek başladım hazırlıklara. İşte size tarifi:

Malzemeler (4 kişilik)

  • 2 yufka
  • 1 kutu aç bitir pastırma 
  • 100 gram kaşar peynir
  • Biber (İnce biberlerden 7-8 adet)
  • Domates (3 adet) 
  • 1 yumurta
  • 1 tatlı kaşığı çörek otu(ben sevdiğim için kullandım, isterseniz susam kullanabilir ya da hiç kullanmayabilirsiniz.)
  • Kızartmalık yağ
  • Tuz
Öncelikle biber ve domatesleri yıkayıp, ince şekilde doğradım ve tavada az miktarda yağ ile güzelce kavurdum. İçine bir çay kaşığndan az  tuz koydum.  Biberler ve domatesler yumuşayıncaya kadar pişirip ocağı kapatıp soğumaya aldım. 

Sonrasında ilk yufkayı elimle önce ortadan 2'ye sonra kalan parçaları ortadan tekrar ikiye böldüm. (Yufkanın nem derecesine göre her zaman bıçakla kesmek iyi sonuç vermeyebiliyor. ) 

4'te birlik yufkaya pastırmadan bir dilim ve iki dilim kaşar koyup  içine de domates-biber karışımından ekleyip dikdörtgen şeklinde sardım. Kapanması için ucunu az miktarda suyla yapıştırdım. 

Tüm yufkalara aynı şeyi uyguladıktan sonra da bir kaba bir adet yumurtayı kırıp, bir tatlı kaşığı çörek otu atıp, içine biraz da çörek otlarının yapışmasını sağlamak için yağ atarak bir karışım oluşturdum. 

Tavaya kızartmalık yağ koyup biraz kızdırdım. Börekleri yumurtalı karışıma güzelce batırıp tavaya dizerek kızarttım. 

Erkan daha eve girerken "Bir şey çok güzel kokuyor." dedi. Yumurtalayıp kızartınca mis gibi oluyormuş hakikaten. Teyzemin kulakları çınlasın, o hep yumurtalı yapar börekleri. :)

Afiyet olsun, ellerinize sağlık buraya kadar uygulayıp yaptıysanız. Kesinlikle pratik bir tarif.

Güzel bir hafta olsun hepimize! Umudumuzu kaybedersek her şeyimizi kaybederiz. Ülkece yaşadığımız kötü günlerin geçmesini, bitmesini ve bir daha yaşanmamasını diliyorum. Televizyonlarda cenazeler, tecavüz haberleri, savaş görüntüleri değil, mutlu ve keyifli insanların, bilimde fende başarıların haberlerini göreceğimiz günlerimiz olsun!

Sevgiler,





  








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Patatesli Gül Böreği Tarifi

Merhabalar, Bu aralar gelen giden misafirimiz çok. Sağ olsun tüm arkadaşlarımız, yakınlarımız Ece'yi görmeye geliyor, mutluluğumuzu...