10 Nisan 2016 Pazar

Gezelim Görelim: Gölyazı Bursa

Bursa'da gezilip görülecek yerleri araştırırsanız kuşkusuz bunlardan birinin Uluabat Gölü-Gölyazı kasabası olacağını göreceksiniz. Bu Pazar günü Erkan, annem, babam ve teyzemle beraber Gölyazı'ya gittik. Gölyazı'ya Bursa Nilüfer'den arabayla yarım saat gibi bir sürede ulaştık. Bursa-İzmir yolu üzerinde, Bursa'dan giderseniz Görükle'den sonraki bir yerleşim yeri.

Uluabat Gölü manzarasının yanında, Gölyazı, tarihi "Ağlayan Çınar", "Aziz Panteleimon Kilisesi", direk tepelerinde görebileceğiniz leylekleri ile ünlü. Gölyazı sapağına girdikten sonra yol boyunca hep incir ve zeytin ağaçları eşlik ediyor size. Oraya vardığımızda araçla kasaba içine almadılar, ücretsiz servisler kalkıyormuş şehir merkezine. Kısa bir otobüs yolculuğundan sonra yine yola düştük. Yol boyunca kahvaltı için çok yer var, ama biz göl manzaralı bir yer bulalım diye yürüdük.

Semt sakinleri evlerini işletmeye dönüştürmüşler. Ev bahçelerine bir sac koyup gözleme açıp pişiriyorlar.  Bir kaç küçük masa atıp evlerine misafir ediyorlar turistleri. Biz de göl kenarında çınarların altında masalar atmış, tuğla yapım bir evde kahvaltıya oturduk. Teyze yufka açıyor, eşi de gözlemeleri pişiriyordu. Tam bir imece! İnanılmaz misafirperverdi köylü teyzeler, müşteri değil de evine gelen bir misafiri ağırlıyor gibiler.

Ablam ve Onur abi de biz oturduktan sonra geldiler, beraber gözleme ve kahvaltılık peynir, zeytin vs. ısmarladık. İki çaydanlık çayı da devirdikten sonra, yürüyüşe geçtik. Önce "Ağlayan Çınar'ı gördük, gölün kenarında 750 yıllık bir çınar! Sonra da köprüden ada şeklindeki Halilbey adası kısmına geçtik.

Burada da direk tepelerinde kocaman yuva yapmış leylekler ilgimizi çekti. Biraz araştırdığımda buranın leyleklerin Manyas Gölü'nden bol balık olduğu için geldikleri bir nokta olduğunu öğrendim. Hakikaten köy bir balıkçı kasabası olduğunu adım başı balıkçıları, balık restoranları ve göl kıyısı evlerinin önündeki ve limandaki kayıkları ile hissettiriyor.

Evlerin hepsi çok eski evlerdi, restore edilseler iyi olacak görünüyor. Çoğunun dışı sıvasız ve çaprazlama konulmuş tuğlalarla yapılmış. Göl içinde ağaç manzaraları çok güzel. İsterseniz 15 TL'ye tekne ile göl turu yapabiliyorsunuz.

Aziz Panteleimon kilisesi de artık kilise olarak kullanılmıyormuş, içi çok sade bir kiliseydi. Artık kültür merkezi yapılmış. Hemen yanında da "Göl Yazıevi" vardı. Bana çok ilginç ve hoş geldi buranın kullanım amacı. Yazar ve çevirmenler için gelip burada sakin ve dingin bir ortamda konaklamaları ve yazı yazmaları için yapılmış bir konuk evi.

Bursa'nın zenginlikleri keşfetmekle bitmiyor, yolunuz Bursa'ya düşerse mutlaka Gölyazı'ya gitmenizi tavsiye ederim.

Güzel bir hafta diliyorum, görüşmek üzere,