28 Nisan 2016 Perşembe

Ayşe'nin tiramisu tarifi

Merhabalar, 
Haftalar çok hızlı geçiyor. Perşembe oldu bile bakın yine. Salı akşamı hem tsm koruma vardı,  sonrasında da zarar zor tiyatroya yetiştik.  Nisan ayında Bursa Nilüfer Belediye'sinin Tiyatro Festivali oldu-bugün son günü.  Çok güzel oyunlar geldi. Biz bu hafta "Don Kişot'un bilinmedik serüvenine" geçen hafta da ablamlarla "Hamlet"'e gittik. Biletlerin çoğu satışa çıkar çıkmaz tükenmiş. İkisi de güzeldi ama "Hamlet" bence çok başarılıydı. Bu tiyatro festivali her iki sene de bir yapılıyormuş ama buradan ilgilenen duyuru halk her sene istiyor. :) 

Sözü uzatmadan tiramisuya gelelim: 
Size paylaşacağımı söylediğim tiramisuyu artık paylaşma vakti geldi.  

Malzemeler:
Kreması için:
1 yumurta
3 fincan toz şeker
3 fincan un
2.5 su bardağı süt 

Diğer malzemeler:
1 su bardağı ılık su
1 yemek kaşığı nescafe
1 yemek kaşığı Türk kahvesi
1 adet pastaban  (ben kakao sevmediğim için sade alıyorum.  )
1 paket labne peyniri

Yapılışı :
Öncelikle bir tencerede yumurta ve şekeri güzelce çırpın.  Sonrasında içine sütü ekleyin. Ocağın altını yakın ve içine unu atarak karıştırmaya devam edin.  Bir süre sonra yoğunlaşmaya başlayacak. Yoğunlaştığında altını kapatın biraz soğuduktan sonra da içine labne peynirini ekleyin ve homojen oluncaya kadar karıştırın. 

Pastabanın tabanını ılık suda erittiğiniz nescafeyle bir kaşık yardımıyla yeterince ıslatın. Ara kata kremanın  yarısını spatula ile düzelterek sürün. Sonra ıslatma işlemini üst parça için de yapın. Onu da alt kısmın üzerine kapatın ve son kalan kremayı tiramisunun üzerine ve yanlarına eşit olarak dağıtın.  Ben Türk kahveli olarak seviyorum tiramisuyu üzerine kakao yerine Türk kahvesini çay süzgeci ile her tarafına dağıtıp tiramisuyu bitiriyoruz. 

Sonra bir süre dolapta soğutup afiyetle yiyebilirsiniz. 
Ben en son babamın doğum gününde yaptım.  Çok pratik ve yapması yarım saati bulmuyor. Herkese denemesini tavsiye ediyorum.

Sevgiyle kalın,  hoşça kalın. 


Not: Bursa'da olan terör olaylarını şiddetle kınıyorum. İnsanların içine korkuyu salmaya çalışıyorlar.  İnsan nasıl bir zihniyetle canlı bomba olur, hem kendi hem başkalarının canına kıymaya kalkar? Aklım hayalim almıyor bunu. Aydınlık günler diliyorum hepimiz için, insanların birbirini öldürdüğü değil sahip çıktığı koruyup kolladığı bir dünya diliyorum. 







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Patatesli Gül Böreği Tarifi

Merhabalar, Bu aralar gelen giden misafirimiz çok. Sağ olsun tüm arkadaşlarımız, yakınlarımız Ece'yi görmeye geliyor, mutluluğumuzu...