25 Ağustos 2015 Salı

Gezelim, görelim: Liman Restaurant

Merhaba sevgili dostlar,

Çok güzel bir 3 günlük tatili geride bırakmanın hem hüznü, hem de o güzel günlerin taşıdığı mutlulukla bugün işe başladım. Bergama bana çok iyi geldi. Taşını toprağını bile özlüyorum resmen.

Bu hafta sonu çok sevgili dostum Gülçin'in Bergama'da düğün ve kına töreni vardı. Biz Gülçin'le aynı lisede 4 yılımızı ama bunun yanında da çok güzel bir dostluğu paylaştık. Bir zamanlar beraber okul kıyafetlerimizle  dolaştığımız arkadaşlarımı şimdi gelinlikle -damatlıkla görüyor olmak çok duygulandırıyor beni. Yıllar çabuk geçiyor. Çok hızlı büyüdük sanki. Gülçin ve Ender'e buradan da bir ömür boyu mutluluklar diliyorum. 

Size bugün eşimle gittiğimiz güzel bir mekanın önerisini yapmayı istiyorum: Liman Restaurant. Yolunuz Çınarcık'a düşerse (Yalova'ya 12 km, Bursa'ya 82 km mesafede) bu mekana uğrayın derim. Öncelikle Çınarcık Marmara Denizi kenarında sakin bir sahil kasabası. Biz geçen hafta gittiğimizde her yer denize giren, güneşlenen insanlar, yönetmen koltuklarına yerleşip sohbet eden emekli amcalar, teyzeler, sevgilileriyle motor süren gençler ile bayağı kalabalıktı. Çınar ağaçlarının eşlik ettiği yolda kesinlikle huzur akıyordu.

Çınarcık'a gidene kadar acıktığımız için ilk gördüğümüz dükkanda burada nerede ne yenir diye danıştık. Dükkan sahibesi bir kaç yer sayıp ama Liman Restaurant çok güzeldir, müdavimleri çoktur deyince yürüyüş mesafesi olarak uzak da olsa oraya gitmeyi kafamıza koyduk. Çınarcık Liman'ının hemen karşısında bu restaurant. Denize yüzünüzü dönüp, sahil boyunca sağ tarafa doğru dümdüz yürüdüğünüzde yol sizi Liman Restaurant'a çıkarıyor. 

İyiki de gitmişiz, hem manzarası hem de yemekleri çok güzeldi. Restaurantın müşteri ilişkileri de iyiydi. Biz çok beğenerek döndük. Balıkları çok taze, lezzetli. Kırmızı et ürünleri de bulabiliyorsunuz. Mezeler de çok iyi. Biz Girit ezmesi, kırmızı biber salatası, deniz börülcesi ve çoban salatası ile Akdeniz salatası aldık. Yemek olarak da mezgit tava söyledik. Ama neredeyse hem yerli, hem ithal yaklaşık 10 çeşit balık var. Hem kültür, hem deniz balıkları. 




Mekanın ön kısmında üzümlerin altında yemeğinizi yiyorsunuz, ahşap mimarisinin verdiği sıcaklık ile kendinizi müthiş huzur içinde buluyorsunuz. 



Size bir Çınarcık manzarası ile veda ediyorum, sevgiyle kalın. İnsanların birbirine duyduğu kin ve nefretin arttığı böyle bir zamanda sevgiden başka sığınılacak bir şey yok. 



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Patatesli Gül Böreği Tarifi

Merhabalar, Bu aralar gelen giden misafirimiz çok. Sağ olsun tüm arkadaşlarımız, yakınlarımız Ece'yi görmeye geliyor, mutluluğumuzu...