14 Ağustos 2015 Cuma

Evde kumpir yapımı

Merhaba sevgili dostlar,

Evde kumpir yapmaya yeni döküm kapalı tava ile başladık. Öyle bir tava ki her derde deva, her yemeği yapmaya uygun neredeyse. Çok az yağla ya da yağsız bir çok şey pişirilebiliyor, etten tutun da sebzeye, hatta mısır patlatmaya kadar her şeyi yapabiliyorsunuz. Bu maharetli tava nasıl bir şey diye merak ederseniz internette bir benzerini buldum. 

Kumpir geçmişimin Ortaköy öncesi var mıydı hatırlamıyorum ama Ortaköy'de yaşamak benim için milat oldu diyebilirim. Ortaköy çoğumuzun bildiği itibariyle kumpir ve wafflecılarıyla meşhur. Ben de patates püresini de çok seven bir insan olarak kumpir müdavimi oldum. Dün de sevgili dostlarımız konuğumuzdu. Biz papatesleri közleyip, içleri hazırladık, herkes kendi kumpir tasarımını yaptı.


Malzemeler:

Büyük boy patates
Tereyağı
Kaşar peyniri
Konserve mısır
Konserve garnitür 
Yeşil ve siyah zeytin- ezme de olabilir
Kornişon turşu
Sosis
Acuka 
İsterseniz üzeri için mayonez ve ketçap
Közlenmiş kırmızı biber

Önce patatesleri güzelce yıkayıp kumlarından arındırın. Sonra onları alüminyum folyoya sarıp, evde böyle bir tavanız varsa tava ile değilse de fırına koyarak pişirin. Fırının önceden 180-200 derece ısıtılmasında yarar olur düşüncesindeyim. Tavada ben direkt koyup, ocağı açtım ama yaklaşık 1 saati aldı pişmesi. Pişip pişmediğini bıçak batırararak sertliğinden anlayabilirsiniz. Yumuşak olması gerekiyor. 

Piştikten sonra patatesi ortadan ikiye yarıp, kaşıkla içini püre haline getirin, bu sırada tereyağını eklerseniz daha kolay olur işlem. Sonrasında da kaşar peynirini rendeleyip içine atın. Burada her şeyi istediğiniz miktarlarda ekleyin çünkü damak zevki çok kişisel bir şey. Sosisleri ince doğrayıp, biraz yağ ve salçalı su ile pişirin. Kornişon turşuyu ince dilimleyin. Közlenmiş kırmızı biberi doğrayın. Tüm malzemeleri yerleştirin ve üzerine isteğe bağlı  ketçap ve mayonez koyarak servis edin.

İnanın evde yaptığınızın lezzeti, dışarıda yediklerinizle kıyaslanamaz.
Afiyet olsun!

Yeni masa örtü takımım da çok sevdiğim bir arkadaşımın hediyesi. Dün ilk defa kullandım ve çok sevdim. Masa örtüsü, peçetesi ve runnerıyla floral bir masa örtüsü takımı.






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Patatesli Gül Böreği Tarifi

Merhabalar, Bu aralar gelen giden misafirimiz çok. Sağ olsun tüm arkadaşlarımız, yakınlarımız Ece'yi görmeye geliyor, mutluluğumuzu...