26 Temmuz 2015 Pazar

Gözleme Tarifi

Merhabalar,

Güzel bir hafta sonuna daha başladık. Hafta sonları en çok sevdiğim şey sabah kahvaltıları. Bu Cumartesi de evdeki zeytinyağlı patlıcan yemeği ve Ezine peynirini bozulmadan kurtarmak için gözleme yaptım. Hem de zeytin yağıyla kızarttım. Mis gibi oldu. 

Sizde evde yapmayı dilerseniz tarifi;

Bir avuç dolusu un= yaklaşık bir gözleme; buna göre istediğiniz miktarı belirleyebilirsiniz.
Kulak memesi kıvamına getirecek kadar su
Bir tatlı kaşığı tuz (eğer peynirli yapacaksanız tuzu azaltabilirsiniz.)

Un su tuz karıştırıp yoğurarak sonrasında mandalina büyüklüğünde bezeler oluşturun. Bunları da ben tava ölçüme göre ayarlayıp büyüterek içine de bir kısmına patlıcanlı iç, bir kısmına da Ezine peyniri, pul biber, karabiber karışımı koydum. Tavayı yağ ile ısıtıp gözlemeleri üzerine yerleştirip kızarttım.




Baharat takımlarım Happy Chef'i çok seviyorum. İnce bıyıklarından İtalyan olduğunu düşündüğüm "Happy Chef" amca yemek yapma sevgisini kocaman gülümsemesiyle anlatmış. Kırmızı mutfakta enerjik bir etki yaratıyor. 

Dala konmuş kuş şeklindeki tuzluk-karabiberliklerimi de English Home'dan yeni aldım. Beğendiyseniz siz de bu adresten benzerlerini bulabilirsiniz. Aynısı internet sitesinde yokmuş. Ben Yalova'dan almıştım. English Home'da dönemsel %50'lik indirimler de yapılıyor. Takip ederseniz istediğiniz şeyleri daha uygun fiyata da alabilirsiniz. Hoş, porselen ürünlerde %50 indirim olduğu zamanda indirimde olmayan ürünü beğenip alarak pazarlamacıları amacına ulaştıran bir tüketiciyim.


Ben de mutfağımın mutlu şefiyim. :)


Güzel bir hafta sonu olsun. Her zaman hayatınızda mutluluk yaratacak bir şeyler bulabilmenizi diliyorum.

Sevgiler,

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Patatesli Gül Böreği Tarifi

Merhabalar, Bu aralar gelen giden misafirimiz çok. Sağ olsun tüm arkadaşlarımız, yakınlarımız Ece'yi görmeye geliyor, mutluluğumuzu...